Kirkens Bymisjon
Prosjekt«Gled en som gruer seg til jul» for Kirkens Bymisjon
TidspunktHvert år siden 2011
«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011, og har vunnet gull Max Marketing Mix og ANFO Award.
Sammen med Kirkens Bymisjon la vi en ny strategi for aksjonen. Målet var å øke inntektene, rekruttere flere og yngre givere, samt øke engasjementet for Kirkens Bymisjons arbeid i rus- og gatemiljøene i Norge.
Sentralt i strategien var analyse og innsikt, segmentert kommunikasjon og en helhetlig og langsiktig plan for å bygge lojalitet blant giverne.
Strategiarbeidet førte frem til kampanjen «Gled en som gruer seg til jul» – et konsept som er lett å kjenne igjen og som kan leve i mange år. Kampanjen tar i bruk alle kanaler og treffer målgruppene der de er, både fysisk og digitalt.
«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011.
Vi jobber med dataanalyser og målgrupper for å nå potensielle givere i de kanalene de bruker mest. Mange eldre givere får fortsatt informasjon om kampanjen i posten, mens yngre målgrupper oppfordres til å gi på nett, på mobil og i sosiale medier.
Kampanjen gjør at Kirkens Bymisjon hvert år kan gi flere i rus- og gatemiljøene i Norge et tilbud om middag og sosialt fellesskap.
Kampanjen har vunnet gull på Max Marketing Mix og Annonsørforeningens ANFO Award. Kampanjen ble også kåret til årets innsamlingsaksjon av Innsamlingsrådet, og fikk sølvmedalje i International ECHO Awards.
«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011. Mange julegivere har også blitt faste givere og støtter Kirkens Bymisjon gjennom hele året.