«Gled en som gruer seg til jul» for Kirkens Bymisjon

Kunde

Kirkens Bymisjon

Prosjekt

«Gled en som gruer seg til jul» for Kirkens Bymisjon

Tidspunkt

Hvert år siden 2011

«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011, og har vunnet gull Max Marketing Mix og ANFO Award.

Kirkens Bymisjon A Dshel 10001 1

Juleaksjonen er en av de viktigste inntektskildene til Kirkens Bymisjon. Men i 2010 var resultatene lavere enn forventet. For å snu trenden måtte vi tenke nytt om innsamling og møte giverne i riktige kanaler.

Økt engasjement

Sammen med Kirkens Bymisjon la vi en ny strategi for aksjonen. Målet var å øke inntektene, rekruttere flere og yngre givere, samt øke engasjementet for Kirkens Bymisjons arbeid i rus- og gatemiljøene i Norge.

Sentralt i strategien var analyse og innsikt, segmentert kommunikasjon og en helhetlig og langsiktig plan for å bygge lojalitet blant giverne.

Mac bilde1 1

Nytt konsept, ny kampanje

Strategiarbeidet førte frem til kampanjen «Gled en som gruer seg til jul» – et konsept som er lett å kjenne igjen og som kan leve i mange år. Kampanjen tar i bruk alle kanaler og treffer målgruppene der de er, både fysisk og digitalt.

«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011.

Treffer giverne i riktig kanal

Vi jobber med dataanalyser og målgrupper for å nå potensielle givere i de kanalene de bruker mest. Mange eldre givere får fortsatt informasjon om kampanjen i posten, mens yngre målgrupper oppfordres til å gi på nett, på mobil og i sosiale medier.

Skjermbilde 2020 03 12 kl 14 25 391 1

Middag og fellesskap

Kampanjen gjør at Kirkens Bymisjon hvert år kan gi flere i rus- og gatemiljøene i Norge et tilbud om middag og sosialt fellesskap.

Kampanjen har vunnet gull på Max Marketing Mix og Annonsørforeningens ANFO Award. Kampanjen ble også kåret til årets innsamlingsaksjon av Innsamlingsrådet, og fikk sølvmedalje i International ECHO Awards.

Resultater

«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011. Mange julegivere har også blitt faste givere og støtter Kirkens Bymisjon gjennom hele året.

Gled en


Vi har hjulpet Kirkens Bymisjon med:

  • Strategi og konseptutvikling
  • Design og identitet
  • Analyser, segmentering og valg av målgrupper
  • Produksjon og gjennomføring av kampanje
  • Testing og forbedring