Eika har i dag om lag 50 lokalbanker i Norge, fordelt over hele landet. Oppdraget var å skape et konsept som skiller seg ut i mengden og med Eika som tydelig avsender.
Mål for prosjektet: Øke salg av Eika Smålån blant eksisterende kunder.
Til konseptet designet vi en egen logo med tilhørende visuelle elementer som skal kunne brukes på ulike måter i de ulike kanalene. Dette for å skape en gjenkjennelseseffekt og den røde tråden.
Personlig rådgivning og lokal forankring er sentralt i Eika-kjedens merkevare og USP. Vi så på dette som et unikt fortrinn i forhold til mange andre aktører som selger kreditt- og forbrukslån, fordi det skaper trygghet hos kunden og banken/rådgiveren fremstår som den gode hjelperen som vil hjelpe kundene sine å rydde opp i egen økonomi.
Og hva får man når man har orden i økonomien? Jo, hvilepuls.
Eika bruker analyseverktøyet NeedScope for å segmentere markedet etter funksjonelle og emosjonelle behov, samt beskrive Eikas posisjon i markedet. Dette verktøyet brukte vi selvfølgelig også aktivt både i utarbeidelsen av konseptet «Hvilepuls», men også i uttakene.
Alle uttakene skulle utstråle varme og positivitet, til tross for at temaet kan være vanskelig for mange.
Vi lagde en film for å promotere Eika Smålån i sosiale medier og på skjermer i lokalbankene.
I tillegg leverte vi:
Du kan lese artikkelen her: https://hjelmeland-sparebank.no/lane/smalan/artikkel/mer-hvilepuls-i-hverdagen
Videoen ble brukt i sosiale medier i mars 2021, og selv om vi ikke sitter på de konkrete salgstallene fra kampanjen, er det andre parametre som indikere at dette var en effektiv kampanje:
Vi ønsker å gi en stor takk til Eika for at vi fikk lov til å bryne oss på dette prosjektet. Takk også for tålmodigheten og positiviteten!