Bli kjent med Trine og hennes tanker om CRM og 1:1 kommunikasjon

Av Hilde Haustreis

10. mai kl. 11:50

Vi i Bas Kommunikasjon er stolte av den store bredden vi sitter på av kompetanse, og vi vil gjerne vise frem noen av de flinke folka som jobber her.

I en av avdelingene finner du våre MA-spesialister, rådgivere og prosjektledere som jobber tett på kundene når det kommer til oppsett og utsendelse av både e-post og kundereiser. Vi hadde nylig et intervju med prosjektleder, Oddbjørg, det kan du lese her.

Neste ut er CRM-rådgiver, Trine Hansen.

Trine har jobbet i Bas i «en liten evighet», og har jobbet med mange forskjellige kunder opp igjennom årene. Hun gjør alt fra å lede store komplekse prosjekter, til å holde kunder i handa når det føles litt skummelt å trykke «send» på en større kampanje.

Hverdagen hennes styres i stor grad av innboksen, som er full av spennende henvendelser og oppgaver fra kunder - noe hun storkoser seg med!

Vi har stilt henne noen spørsmål slik at dere kan bli litt bedre kjent:

Hvorfor mener du det er viktig med 1:1 kommunikasjon?

For at mottakeren skal få noe som er relevant, og kanskje aller mest – for at man ikke skal få noe som er irrelevant.

Jeg som 55-årig dame, for eksempel, er ikke interessert i å motta bleiereklame, annonser for jakt & fiske, eller andre ting jeg verken interesserer meg for, eller som er relevant for meg.

Hva er det kuleste prosjektet du har jobbet på, og hvorfor?

For et par år siden var jeg med på et veldig omfattende prosjekt der en kunde skulle bytte MA-plattform (marketing automation). Alt måtte gjøres fra start; utarbeide kundereiser, bygge databasen og gjøre alle løp automatiserte. Påmeldingsløp ble satt opp, tekster måtte utarbeides og alt skulle testes. Resultatet ble over 70 forskjellige e-postmaler, mindre manuell håndtering, mindre rom for feil, og kommunikasjonen opplevdes som tydelig og relevant for mottaker. Dette var et veldig givende prosjekt, og gøy å se at både kunde og sluttkunde ble så fornøyd. Jeg henter fortsatt inspirasjon fra dette prosjektet, og er noe jeg er stolt av å ha vært med på å utvikle!

Hva er ditt beste tips når det kommer til å drive med personalisert kommunikasjon?

Kom i gang og ikke vær redd. Start i det små. Ha tillitt til systemene. Og lær deg hvordan du kan trygge deg selv på at du har kontroll. Bruk oss gjerne som konsulent og sparringspartner, vi har mye erfaring og vet hvilke fallgruver man skal unngå. Vi vil at kundene våre skal gjøre det bra, det er det vi lever for!

Og du, unngå ‘no-reply’ så langt det lar seg gjøre. Selv om kunden ikke kommer til å svare på e-posten, kan det være fint å gi dem følelsen av at de kan det - da fremstilles du som mye mer personlig.

Har du noen spørsmål til Trine, eller lurer du på hva vi kan gjøre for deg og din bedrift? Ta gjerne kontakt her

Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.


Andre artikler