Varner
ProsjektPersonalisert kundedialog for Varner
TidspunktVinteren 2017
Varner er et av Nord-Europas største motekonserner. I likhet med resten av retailbransjen har de hatt store utfordringer når det gjelder digitalisering og netthandel.
Varner ønsket rådgivning og hjelp med implementeringen av deres nye MA-system, Agillic. Siden Agillic er en av våre samarbeidspartnere, og vi i tillegg hadde mulighet til å bidra med teknisk oppsett og datastrømmen mellom de ulike systemene, så falt valget på oss i Bas.
Målet var å minimere de manuelle oppgavene i Varner, i tillegg til å kunne gi kundene mer relevant informasjon i kundeklubbene de er medlemmer i.
Fokuset på oppskalering har vært en rød tråd. Vi hjelper Varner med å automatisere kundedialoger i 5 land på tvers av 8 ulike fordelsprogram i motekjedene Cubus, Dressmann, Dressmann XL, Bik Bok, Carlings, Volt, Urban og WOW. Målet var å minimere de manuelle oppgavene i Varner, i tillegg til å kunne gi kundene mer relevant informasjon i kundeklubbene de er medlemmer i.
Sammen med kunden satte vi i gang med et pilotprosjekt på AI (artificial intelligence). Dette var det masse læring i både for oss og Varner!
Vi er så takknemlige for at vi får være en del av Varners digitaliseringsprosjekt. Mange i Bas har vært involvert i å gjøre kundeklubben og 1:1-kommunikasjonen mer relevant for medlemmene. Drømmekunden Varner har også latt oss bidra med CRM-strategi, analytiske modeller, analyse, design av e-postmaler, innhold og vi samarbeider i dag om driften av tekniske plattformen.