Vi vet hva som skal til for å lykkes med lojalitet og personalisering i retail!
Sliter du med å forankre hvorfor det er viktig med personalisering og lojalitet? Kjenner du ikke kundene dine så godt som du ønsker? Ønsker du å ta kundeklubben eller lojalitetsprogrammet videre, men mangler den riktige oppskriften?
Vi er eksperter på personalisering og lojalitet innen retail, og har mange års hands-on erfaring med å bygge og implementere vellykkede lojalitetsprogram.
Vi tenker ikke kun kommunikasjon, men ser den totale effekten av lojalitet og kundedata. Vårt mål er å hjelpe bedrifter til å øke lønnsomhet og utnytte markedsbudsjettet ved å få flere engasjerte og lojale kunder.
Det blir stadig strengere krav til markedsføring, og et virvar kanaler å forholde seg til. Som retailer er du helt avhengig av trafikk, og mange opplever å ikke få like god effekt av sine markedsinvesteringer som tidligere.
Kundene blir i tillegg mer kravstore, og har de en god opplevelse hos én retailer, forventer de det hos deg også.
Her kommer personalisering og lojalitet inn – det er ingen tvil om at dette er en nøkkel til fremtidig suksess innen retail. Gjør du personalisering helhetlig og riktig kan du oppleve*:
Men hvor skal du starte? Spør oss - vi i Bas Retail vet hva som skal til for å lykkes.
*Kilde: McKinsey
Det er mange steg man må gjennom i arbeidet med personalisering i retail. Alt fra en sterk intern forankring og en tydelig strategi, til å skape gode kundereiser og sikre at de fungerer sømløst, enten det er i fysisk butikk eller i nettbutikk. Våre strategiske rådgivere bistår i alle deler av arbeidet.
Det er her magien skjer. Bruk innsikt og analyse til å ta bedre og datadrevne beslutninger, samtidig som du skaper bedre kundeopplevelser. Vi bistår gjerne med å få kontroll på, analysere, og påføre verdifull data, og å skape innsikt og prediktive analyser vi vet gir effekt og verdi i retail.
Dette er utrolig viktig, og du er avhengig av marketing-verktøy som er godt integrert og som muliggjør din ønskede kundeopplevelse. Vi har lang erfaring med å hjelpe bedrifter finne verktøyene som passer deres behov, og bistår gjerne i denne prosessen.
God personalisering og sømløse kundereiser gir økt lønnsomhet. Basert på data, innsikt, teknologi og kreativitet skaper vi relevant innhold som sikrer den ultimate kundeopplevelsen. Vi kjenner hemmelighetene til hva som fungerer best innen retail-verdenen, og kan hjelpe deg å lage de beste kundeopplevelsene for akkurat dine kunder.
Vi har lang erfaring med å jobbe med kundeklubber og lojalitetsprogram i retail, og vet hvor viktig dette er for å lykkes med personalisering. Alt fra enkle kundeklubber med medlemstilbud til lojalitetsprogram med bonus, klippekort, poengopptjening, nivåer og mekanismer som fremmer bærekraftige valg.
I tillegg til å være strategiske rådgivere i arbeidet med lojalitet og personalisering, tilbyr vi også out-of-the-box løsninger for retail som du kan ta i bruk.
Ønsker du å ta en prat rundt personalisering og lojalitet i retail? Ta kontakt med Jørgen Sando, leder for Bas Retail & Loyalty på jorgen.sando@bas.no.