top of page

Møt Gyrid, vår nye CRM-rådgiver med erfaring fra SATS og Elkjøp

  • Forfatterens bilde: Helga Stormo
    Helga Stormo
  • 19. mai
  • 4 min lesing
mann foran plante
Dette er Gyrid, en råsterk fagperson med lidenskap for lojalitet og innsikt

Vi er så glade for å ha fått Gyrid med på laget!


Det er ikke hver dag vi får inn noen som har jobbet tett på noen av Norges største lojalitetsprogrammer, og samtidig har et brennende engasjement for å gjøre kommunikasjon både smart, relevant og menneskelig.


Gyrid Røvde er ny i CRM-teamet i Bas, og kommer rett fra rollen som nordisk CRM-spesialist i SATS. Der jobbet hun blant annet med å aktivere inaktive medlemmer, dykke ned i innsikt og bygge strategier som faktisk fungerer i praksis. Før det var hun flere år i Elkjøp, hvor hun ble godt kjent med retail, kampanjedrevet markedsføring og alt som skjer når det ringer på døra og står en flatskjerm utenfor.


Med Gyrid på laget styrker vi Bas ytterligere innen kundereiser, lojalitetsprogrammer og datadrevet kommunikasjon. Hun er faglig sterk, strategisk klok, og samtidig nysgjerrig, jordnær og lett å like.


👉 Har du behov for å forsterke teamet ditt med en CRM-rådgiver som både kan tenke stort og jobbe operativt? Gyrid er tilgjengelig for utleie! Kontakt calle.duvdal@bas.no for mer informasjon 👈

Og nå kan du bli enda bedre kjent med Gyrid:



1. Du har jobbet med noen av Norges største lojalitetsprogrammer. Hva mener du skiller de som faktisk funker fra de som bare ser bra ut på papiret?


Et godt lojalitetsprogram må skape faktisk verdi for kundene – ikke bare se fint ut i en PowerPoint. Mange selskaper lanserer programmer fordi "alle andre gjør det", uten å ha en tydelig strategi for hvordan det skal drives og videreutvikles. Det blir ofte et engangsprosjekt, og når fordelene kuttes etter hvert fordi de blir "for dyre", ender man med å straffe de mest lojale kundene.


Programmer som fungerer over tid, gir reelle fordeler man ikke ville fått ellers og bygger lojalitet på kundens premisser. Et godt eksempel er KICKS, som har holdt seg til et enkelt, men effektivt system. Jeg handler der jevnlig fordi jeg vet jeg får noe igjen.


Suksesskriteriene er ganske enkle:


  1. Kunden må velge deg fremfor andre.

  2. De må bli, og ikke hoppe til konkurrentene.

  3. De må engasjere seg aktivt i programmet.

  4. Det må gi verdi for begge parter.

Man kan også tenke mer kreativt ved å samarbeide med andre merkevarer, tilby tjenester eller opplevelser som føles eksklusive eller annet som gir verdi. Men alt starter med et tydelig eierskap internt og en forståelse for at lojalitet bygges over tid, ikke i én kampanje.



2. Hva har du lært om kundeadferd gjennom å jobbe tett på innsikt og kampanjer i SATS og Elkjøp?

Det er stor forskjell på å jobbe med en tjenestebedrift som SATS og en retailgigant som Elkjøp. I retail handler det ofte om pris, kampanjer og raske konverteringer. I SATS jobber man med noe mye mer personlig – nemlig folks forhold til trening, helse og identitet.


Et prosjekt jeg er spesielt stolt av, var arbeidet med å aktivere inaktive medlemmer i SATS. Vi samlet innsikt via spørreundersøkelser, dybdeintervjuer og en profileringsundersøkelse. Det ga oss en dypere forståelse av både motivasjoner og barrierer. Det mest overraskende? At mental helse var den viktigste drivkraften for mange. Ikke utseende, prestasjon eller vekt, men velvære.

Dette bidro til at vi endret kommunikasjonen, hva vi anbefalte – og hvordan vi bygget kundereiser. Det viste også hvor stor effekt relevant og personlig kommunikasjon kan ha.

 


3. Hvordan jobber du for å sikre at kundereiser blir både datadrevne og menneskelige?


Jeg starter alltid med innsikt. For å lage gode kundereiser må vi forstå hvem vi snakker til, hva som motiverer dem, og hva som hindrer dem. Først da kan vi utvikle budskap og opplevelser som både engasjerer og konverterer.


Derfra handler det om å teste og optimalisere: ulike budskap, kanaler og psykologiske triggere. Jeg er opptatt av å bruke data smart, men aldri på bekostning av det menneskelige. Kommunikasjon skal føles personlig, ikke bare være personalisert.



4. Hva slags prosjekter trives du aller best med, og hvorfor?


Jeg liker aller best prosjekter der vi har en konkret utfordring å løse – enten det handler om aktivering, konvertering eller lojalitet. Der vi kan bruke innsikt, være kreative og samtidig teste og måle effekten underveis.


Kombinasjonen av det strategiske og det operative er også noe jeg synes er veldig gøy å jobbe med. Store prosjekter med langsiktig verdi er spennende, men jeg elsker også raske kampanjer der vi ser resultatene med en gang. Og viktigst av alt: jeg tror på teamarbeid. Gode idéer blir enda bedre når man spiller hverandre gode.



5. Hva var det med Bas som gjorde at du ville begynne her, og hva gleder du deg mest til?


For meg var det først og fremst det sterke fagmiljøet som tiltrakk meg. Etter flere år inhouse i store selskaper, var det spennende å få muligheten til å jobbe på tvers av ulike merkevarer og med helt ulike utfordringer.


Jeg kjente også til Bas fra før, som kunde i Elkjøp, og hadde et veldig godt inntrykk både av folka og tilnærmingen. Nå gleder jeg meg til å lære enda mer, bidra med min erfaring og forhåpentligvis skape skikkelig gode kundeopplevelser sammen med dyktige kollegaer og kunder!



Har du lyst til å styrke markedsavdelingen din sammen med oss, ta direkte kontakt med Calle Duvdal på calle.duvdal@bas.no eller 450 35 005. Vi finner en samarbeidsmodell som passer perfekt for akkurat deg og din bedrift!

bottom of page