top of page

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista

Marketing automation

Innhold

image-from-rawpixel-id-1205291-original.png
Litt om prosjektet

Bilista ønsket å lansere en ny app som samlet alt bilrelatert på ett sted, men som en startup trengte de hjelp med å sette opp en effektiv lanseringsstrategi. De hadde behov for et enkelt, brukervennlig marketing automation-system og en kommunikasjon som kunne sikre en vellykket introduksjon på markedet og løpende dialog med brukerne.

Prosjekt

Lansering og kommunikasjonsstrategi

Kunde

Bilista

Tidspunkt

2023

Nytt MA-system og strategi for kommunikasjon

Bas Kommunikasjon satte opp et brukervennlig marketing automation-system (MA) som var tilpasset Bilistas behov. Vi designet e-postmaler og utviklet en helhetlig kommunikasjonsstrategi som fokuserte på e-postmarkedsføring som eneste kanal. Målet var å skape en interaktiv dialog med kundene og innhente innsikt om produktopplevelsen for å kunne videreutvikle appen basert på brukernes behov.

Bilista bilde til nettside 1.png

Resultater

Vår strategi førte til over 170 000 nedlastninger av Bilista-appen i Norge. Gjennom målrettet e-postmarkedsføring har vi hjulpet Bilista med å skape en kontinuerlig og engasjerende dialog med brukerne, og resultatene har vært en suksess.

170 000

app-nedlastninger

Bilista bilde til nettside 2.png
Relaterte caser
Marketing automation Kundereiser
Personalisert onboarding for Norsk Rikstoto

Norsk Rikstoto opplevde at mange nye registrerte seg uten å begynne å spille, og at de manglet samtykke til videre kommunikasjon med nye kunder.

Marketing automation Kundereiser
Utleie av CRM-spesialister til Amedia

Amedia trengte å forbedre sin kundereise for å øke engasjementet blant abonnentene sine og redusere churn.

bas logo
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page