Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista
Marketing automation
Innhold

Litt om prosjektet
Bilista skulle lansere en ny app for å samle alt
bilrelatert på ett sted. Vi utviklet kommunikasjonsstrategi og innholdsløp med fokus på e-post som hovedkanal, og satte opp et brukervennlig marketing automation-system for å sikre god dialog med brukerne. Resultatet ble over 170 000 nedlastninger og en sterk start for en ny mobilitetstjeneste i markedet.
Prosjekt
Lansering og kommunikasjonsstrategi
Kunde
Bilista
Tidspunkt
2023
Nytt MA-system og strategi for kommunikasjon
Bas Kommunikasjon satte opp et brukervennlig marketing automation-system (MA) som var tilpasset Bilistas behov. Vi designet e-postmaler og utviklet en helhetlig kommunikasjonsstrategi som fokuserte på e-postmarkedsføring som eneste kanal. Målet var å skape en interaktiv dialog med kundene og innhente innsikt om produktopplevelsen for å kunne videreutvikle appen basert på brukernes behov.
.png)
Resultater
170 000
app-nedlastninger
Vår strategi førte til over 170 000 nedlastninger av Bilista-appen i Norge. Gjennom målrettet e-postmarkedsføring har vi hjulpet Bilista med å skape en kontinuerlig og engasjerende dialog med brukerne, og resultatene har vært en suksess.

«Vi har samarbeidet med Bas i mange år, og er glade for at vi har en partner som forstår oss og behovene vi har. Vi får rask og god service levert med et smil, verdifull sparring og ikke minst løsningsorienterte forslag som hjelper oss med å lage gode kundeopplevelser.»
Åsne Graver
CMO, Gjensidige Mobility Group