top of page

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista

Marketing automation

Innhold

Bas lagde design nyhetsbrev
Litt om prosjektet

Bilista skulle lansere en ny app for å samle alt

bilrelatert på ett sted. Vi utviklet kommunikasjonsstrategi og innholdsløp med fokus på e-post som hovedkanal, og satte opp et brukervennlig marketing automation-system for å sikre god dialog med brukerne. Resultatet ble over 170 000 nedlastninger og en sterk start for en ny mobilitetstjeneste i markedet.

Prosjekt

Lansering og kommunikasjonsstrategi

Kunde

Bilista

Tidspunkt

2023

Nytt MA-system og strategi for kommunikasjon

Bas Kommunikasjon satte opp et brukervennlig marketing automation-system (MA) som var tilpasset Bilistas behov. Vi designet e-postmaler og utviklet en helhetlig kommunikasjonsstrategi som fokuserte på e-postmarkedsføring som eneste kanal. Målet var å skape en interaktiv dialog med kundene og innhente innsikt om produktopplevelsen for å kunne videreutvikle appen basert på brukernes behov.

image (2).png

Resultater

170 000

app-nedlastninger

Vår strategi førte til over 170 000 nedlastninger av Bilista-appen i Norge. Gjennom målrettet e-postmarkedsføring har vi hjulpet Bilista med å skape en kontinuerlig og engasjerende dialog med brukerne, og resultatene har vært en suksess.

Vakre nyhetsbrev som skapte oppmerksomhet

«Vi har samarbeidet med Bas i mange år, og er glade for at vi har en partner som forstår oss og behovene vi har. Vi får rask og god service levert med et smil, verdifull sparring og ikke minst løsningsorienterte forslag som hjelper oss med å lage gode kundeopplevelser.»

Åsne Graver

CMO, Gjensidige Mobility Group

Relaterte caser
Bas presenterer marketing automation
Marketing automation Kundereiser
Personalisert onboarding for Norsk Rikstoto

Norsk Rikstoto opplevde at mange nye registrerte seg uten å begynne å spille, og at de manglet samtykke til videre kommunikasjon med nye kunder.

Bas presenterer marketing automation
Marketing automation Kundereiser
Utleie av CRM-spesialister til Amedia

Amedia trengte å forbedre sin kundereise for å øke engasjementet blant abonnentene sine og redusere churn.

bas logo
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page