Implementering av ny MarTech-stack for NITO
Marketing automation
Agillic

Litt om prosjektet
NITO ønsket å oppgradere sin MarTech-stack for å bedre håndtere kundedata og levere mer personaliserte opplevelser til sine medlemmer. De trengte en robust og fleksibel løsning som kunne samle data fra flere kanaler, og gi dem muligheten til å skape mer målrettet og engasjerende kommunikasjon.
Prosjekt
Ny MarTech-stack
Kunde
NITO
Tidspunkt
2022
Ny MarTech-stack
Bas Kommunikasjon bistod NITO med å velge og implementere en ny MarTech-stack. Valget falt på Agillic for marketing automation og Tealium som Customer Data Platform (CDP).
Etter en vellykket overgang fra deres tidligere system til Agillic, sørget vi for en sømløs integrering med Tealium. Dette gjorde det mulig for NITO å samle inn og analysere medlemsdata mer effektivt, og bruke denne innsikten til å levere mer målrettet kommunikasjon.
Vi gjennomførte også et kundereiseprosjekt hvor vi kartla alle kontaktpunkter med medlemmene, tegnet opp nye kundereiser og optimaliserte innholdet.
.png)
Resultater
Ved å kombinere Agillic og Tealium har NITO fått en kraftig løsning som gir dem muligheten til å personalisere medlemskommunikasjonen på et helt nytt nivå. Dette har ført til økt engasjement blant medlemmene, samt en forbedret og mer sammenhengende medlemsopplevelse.
Økt
Forbedret
engasjement
medlemsopplevelse
.png)
«Vi valgte Bas fordi de tilbyr mer fleksibilitet og ikke binder oss til én spesifikk leverandør. Vi ønsket en nøytral sparringspartner som fokuserer på kommunikasjon og kundereiser, ikke bare tekniske løsninger. Som de selv sier: ‘Et MA-verktøy har ingen verdi i seg selv – det er hva man gjør med det som teller.’ Målet vårt er å bli mer personaliserte og datadrevne i vår markedskommunikasjon, og det var viktig å ha en partner som både kan være en nøytral rådgiver og samtidig har et sterkt kundereiseperspektiv. Vi valgte også en ‘best of breed’-tilnærming fremfor store suiteløsninger som ofte tar lang tid å implementere. Bas kjente oss fra før og visste at vi var sterke på kommunikasjon.»
Gro Beate Bortne
CRM-ansvarlig, NITO