top of page

Møt Bruno, prisbelønt forfatter og erfaren innholdsprodusent!

  • Forfatterens bilde: Gyrid Røvde
    Gyrid Røvde
  • 3. sep.
  • 5 min lesing
mann foran plante
Dette er Bruno, en historieforteller og innholdsprodusent som alltid finner de rette ordene

Vi er så glade for å ha fått Bruno med på laget!


Bruno kommer fra Varner, der han har jobbet med innholdsproduksjon og SEO for flere av Norges største merkevarer. I tillegg har han flere års erfaring som frilans tekstforfatter, alltid med språket som viktigste verktøy.

Men Bruno er mer enn bare en dyktig innholdsprodusent. Han er også prisbelønt forfatter, kortlistet til Tarjei Vesaas’ debutantpris, mottaker av Lars Saabye Christensens debutantstipend og vinner av Sørlandets litteraturpris. Den kombinasjonen av kreativ historiefortelling og strategisk innholdsarbeid gjør ham til et ekstra spennende tilskudd hos oss!

Blant over 250 søkere var det Bruno som skilte seg tydelig ut, og med sin unike evne til å formidle historier som engasjerer og gir resultater, er vi sikre på at han vil styrke innholdsteamet vårt og bidra med innhold som både løfter kundene våre og inspirerer oss internt.


Bli bedre kjent med Bruno, og få med deg noen gode tips og triks på veien. 👇



👉 Trenger du friske idéer eller hjelp til å løfte innholdet ditt? Bruno er klar for flere oppdrag og kan bidra med språk som engasjerer og gir resultater. Ta kontakt på hei@bas.no og la deg inspirere 👈


Erfaringer som former en innholdsprodusent 

 

Jeg har hatt gleden av å jobbe med tekst og kommunikasjon i ulike bransjer, og hver av disse erfaringene har gitt meg verdifulle innsikter og ferdigheter som jeg nå tar med meg inn i rollen som innholdsprodusent hos dere. Fra retail har jeg lært hvor viktig det er å bygge og forsterke relasjoner med kundegrupper gjennom tydelig og inspirerende innhold. Et prosjekt jeg er ekstra stolt av, var arbeidet med å utvikle nettmagasinet Junkyard Mag fra konseptstadiet til et fullkomment magasin med månedlige publiseringer og oppdateringer, som også etter hvert ble en fullverdig salgskanal. I forlagsbransjen utviklet jeg skriveferdighetene mine og fikk en dypere forståelse for hvordan jeg formidler historier og budskap på en engasjerende måte. Som frilanser har jeg lært å være selvstendig og strukturert, men også organisert og fleksibel, noe som gjør meg i stand til å håndtere ulike arbeidsoppgaver. Samlet sett gir disse erfaringene meg en unik kombinasjon av ferdigheter som jeg har stor tro på at vil være svært verdifulle i rollen som innholdsprodusent.  


 

Mitt bidrag i kampen mot irrelevant kommunikasjon 

Som kjent har Bas mål om å redde verden fra irrelevant kommunikasjon, og denne målsettingen traff meg midt i skrivehjertet mitt. Som innholdsprodusent er det få ting som gjør meg mer begeistret enn språk som er klart, korrekt og målrettet tilpasset mottakeren. Det jeg gleder meg aller mest til å jobbe med i Bas, er å få være med å utvikle innhold og kampanjer, tilpasse kommunikasjon til ulike plattformer og målgrupper basert på innsikt og data. Jeg ser frem til å samarbeide med et dyktig team, hvor vi sammen kan utforske nye idéer og konsepter, og skape innhold som ikke bare informerer, men også inspirerer og engasjerer. Å kunne jobbe med et bredt spekter av prosjekter og utfordringer, og å få muligheten til å lære og vokse i rollen, er noe jeg virkelig ser frem til.  

 

 

Hvordan gå frem for å treffe riktig målgruppe


Når jeg skal produsere innhold som skal treffe en spesifikk målgruppe, starter jeg alltid med grundig research. Jeg undersøker hva slags innhold som har blitt produsert tidligere, hvordan det har blitt kommunisert, og hvem som er mottakeren. For å lage godt innhold, enten det er i form av en kampanje eller tekst, er det viktig å vite hva intensjonen er til det du skal kommunisere. Er det ment til å være inspirerende og tydelig innhold i sosiale kanaler, eller informative og selgende tekster ment for en nettside? I tillegg synes jeg det er verdifullt å sette meg inn i avsenderens tone of voice. Skal du kommunisere på vegne av noen andre enn deg selv, er det nødvendig at du går inn i rollen som avsenderen. Å være tekstforfatter og innholdsprodusent er nesten som å være noens stedfortreder.  



«Det fine med å skrive både kommersielt og skjønnlitterært, er at du aldri går tom for ord.» - Bruno Jovanović

 


Vanlige fallgruver når man skriver for digitale flater


Jeg har dessverre vært borti mange som tror at den mest effektive kommunikasjonsstrategien er å nå ut til flest mulig. Nesten som å kaste et enormt fiskenett i håp om å kun fange de største fiskene. Det er lett å tenke slik, spesielt når vi kommuniserer digitalt og vet at folk flest går med mobilen i hånden dagen lang. Men denne strategien har noen fallgruver: budskapet ditt risikerer å drukne i mengden og treffer mange som overhodet ikke er interessert.  Når du kommuniserer bredt, treffer du ofte en målgruppe som er for generell. Og resultatet ender med lavt engasjement, lite respons og bortkastede ressurser. Ved å være mer målrettet, å heller bruke et spesifisert fiskeredskap, om du vil, kan du sikte deg inn på den målgruppen du faktisk ønsker å treffe. Det gir større sannsynlighet for at budskapet ditt blir relevant, forstått og handlet på. Målrettet kommunikasjon handler ikke om å nå flest mulig, men å nå riktig målgruppe med riktig intensjon.   


 

Språket som inspirasjon 


Det finnes ingen større inspirasjonskilde enn å få lov til å leke med språk og formuleringer, både for meg selv som forfatter, men også på vegne av andre som innholdsprodusent. Det fine med å skrive både kommersielt og skjønnlitterært, er at du aldri går tom for ord. Naturligvis finnes det situasjoner i det daglige som kan gjøre oss målløse, men som oftest finner vi alltid frem til de riktige ordene i ettertid. Som tekstforfatter får jeg muligheten til å leve ut mange liv, jeg får ta på meg ulike roller og språk, skape historier som virkelig treffer, både emosjonelt og intellektuelt, og det ser jeg på som et privilegium. Språk gjør deg både rikere og klokere, og ingenting som er skrevet er forgjeves.  


 

Ett innholdstips til merkevarer i dag


Ikke nedprioriter SEO! Dette er faktisk en annen ting folk glemmer når de skal produsere innhold for digitale flater. Mange prioriterer ikke å investere i å optimalisere innholdet sitt for søkemotorer, noe som er veldig synd å ikke gjøre i den digitale tidsalderen vi lever i. Mitt arbeid med SEO-optimaliserte tekster førte til en økning på 44 % i organisk trafikk for Junkyard, og dette med høy søkeordskonkurranse. Samt en betydelig vekst i unbranded clicks. Uansett om du skriver for en merkevare innen retail eller produserer informativt innhold for en annen aktør, så gjelder det å være synlig i all mylderet av sponsede innhold. Og kampen om synlighet er beintøff, spesielt nå som det også gjelder å være på ballen med ai-søk-optimalisert innhold.  



Har du lyst til å styrke markedsavdelingen din sammen med oss, ta direkte kontakt med oss på hei@bas.no. Vi finner en samarbeidsmodell som passer perfekt for akkurat deg og din bedrift!

bottom of page