top of page

ANFO MarTech Dagen 2025

  • Forfatterens bilde: Helga Stormo
    Helga Stormo
  • 20. mars
  • 3 min lesing

Oppdatert: 21. mars

mann foran plante
Foto: Julie Rønning-Arstad

MarTech Dagen 2025 ble en stor dag for oss i Bas! To av våre egne, Joachim Krogvold og Håvard Kvinnesland, sto på scenen, og vi var i salen og heiet dem frem. De leverte, og det var skikkelig gøy å se! Men før vi kommer dit, her er en kjapp oppsummering av resten av dagen.



To stolte Bas'ere på ANFO MarTech Dagen 2025
To stolte Bas'ere på ANFO MarTech Dagen 2025


KI, markedsføring og litt hestemøkk


Dagen startet med Pål Machulla og Andreas Tyrholm fra Merkle, som tok oss fra hest og kjerre til KI-drevne markedsføringsroboter. De snakket om hvordan kunstig intelligens ikke bare forandrer måten vi jobber på, men også hvordan vi må tenke annerledes for å få mest mulig ut av den.

Så var det tid for et case fra Harald A. Møller AS om hvordan de kobler fysiske og digitale kundereiser. Et interessant innblikk, før vi tok en pause og fikk i oss noen boller og kaffe.




Veien til ekte spenning hos Norsk Rikstoto


Joachim Krogvold, vår Art Director, sto sporty på scenen i stedet for Morten Tønnessen og Amanda Robertsen, som henholdsvis er leder for marketing og Marketing Automation Manager i Norsk Rikstoto. Amanda hadde vært uheldig og skadet seg i en ulykke i stallen noen dager før, så Joachim steppet opp og tok caset for dem. Morten og Amanda var savnet på scenen, og vi sender selvfølgelig en ekstra god bedring til Amanda!


Joachim tok oss gjennom gullcaset "Spenning i sanntid" fra ANFO MarTech Awards. Rikstoto hadde en utfordring: mange registrerte seg og spilte kun én gang. Hvordan kunne Rikstoto skape ekte spenning og ekte glede i kundereisen sin?

Joachim og teamet planla sammen med Rikstoto en onboarding-opplevelse basert på sanntidsdata og personalisert innhold.


Onboardingen handlet ikke lenger om å snakke om spenning, men å få folk til å kjenne på den. Resultatet?

  • 61 % flere spillere fortsatte dag 2

  • Flere kom tilbake innen 28 dager

  • Kommunikasjon som faktisk engasjerte

Ikke rart Joachim fikk applaus! Han viste hvor stor forskjell det gjør når teknologi, strategi og kreativitet spiller på lag.




RCS: Fremtidens SMS (og hvorfor du bør bry deg)

Håvard Kvinnesland, vår egen løsningsarkitekt og selverklært RCS-nerd, gikk på scenen etter Joachim. Han snakket om RCS – en teknologi som gjør SMS smartere, mer interaktiv og langt mer engasjerende.


Hvorfor er dette viktig? Jo, fordi kundene slipper å laste ned en app eller registrere seg – de bare får en bedre opplevelse, automatisk.


Håvard viste hvordan RCS kan forenkle prosesser vi alle kjenner til. Han dro frem EU-kontroll som eksempel: Når vi får en SMS med påminnelse, må vi vanligvis klikke oss videre, finne en nettside, logge inn og velge tid. Med RCS? To klikk i meldingen, og timen er booket. En liten endring, men en stor forskjell i brukeropplevelsen!


Han delte tall, innsikt og et engasjement som smittet over på hele salen. Dette er en teknologi vi kommer til å se mye mer av, og Håvard sørget for at alle i rommet skjønte hvorfor.



Fra manuelle prosesser til smart CRM hos Dyreparken i Kristiansand


Etter Håvard fikk vi høre hvordan Dyreparken i Kristiansand har tatt steget fra tunge, manuelle prosesser til en smidig og automatisert CRM-løsning. Mathilde Johansen og André Steinsholm tok oss gjennom reisen deres – fra et gammeldags system til en helhetlig løsning som samler kundeinnsikt på tvers av kanaler.


De viste hvordan automatisert kommunikasjon har gitt bedre opplevelser for både besøkende og ansatte. Nå får gjestene personaliserte påminnelser, skreddersydde tilbud og mer relevant informasjon – uten at markedsføringsteamet må bruke halve dagen på manuelle utsendelser.


Lærdommen? God teknologi skal ikke bare gi bedre kundereiser, men også gjøre hverdagen enklere for de som jobber med det. Enkle, automatiserte grep kan ha stor effekt, noe Dyreparken virkelig har fått bevist.


Oppsummert


MarTech Dagen 2025 leverte! Masse inspirasjon, gode caser og fine folk. Men for oss var høydepunktet selvfølgelig å se våre egne Joachim og Håvard på scenen.


Joachim viste hvordan smart og visuell kommunikasjon kan skape ekte engasjement, mens Håvard viste hvor mye mer vi kan få ut av meldingskommunikasjon, og at vi bare har sett begynnelsen av hva RCS kan gjøre.


Takk for en rå dag, ANFO. Vi gleder oss til neste gang!



bottom of page